Én kis kertem....

      Mindig is életem része volt, már gyerekkoromtól kezdve a kertészkedés ,szüleim nagyszüleim befogtak, és az utasításaikat követve csináltam a veteményezést tavasszal, ültetést, gazolást ,kapálást...

A sok borsó fejtést például már nagyon utáltam , mikor úgy tűnt soha nem akar elfogyni ,epret ,málnát szedtünk és raktuk el ,szörpnek, lekvárnak ,vagy csak maga a gyümölcsöt lefagyasztva . Tényleg mindent ,amit csak lehet raktuk el télire valamilyen módon . Ősszel a szüretelésben segédkeztünk majd a kukorica szedésben. Szóval minden évszakban volt mit segíteni a szüleimnek, és a nagyszüleimnek ,így egyértelmű volt hogy ha adottak lesznek a feltételek akkor én is csinálok konyha kertet . 

                       A házhoz tartozó telek teli van gyümölcsfákkal ,amik már bőven teremnek, vannak körte fák, alma fák ,szilva őszi-, sárgabarack fák ,meggy ,és cseresznye fa ,sok bodza bokor .Egyrészt szerencse másrészt így kevés a hely a kertbe amit fellehetne szántani .

istockphoto-539829042-2048x2048.jpg

A mi családunk annyira nem egy zöldség evő típus . De azért vannak alap zöldségfélék amiket elvetettem 2021 tavaszán először a saját kis kertrészünkben amit előtte ásóval ástunk fel, kapáltunk át ,nagy munka volt .Borsót, vöröshagymát vetettem ,krumplit ,később paprika, paradicsom  palántát ,kígyó uborkát is vetettem, sárgarépa, és petrezselyemet is . Mindegyikből egy keveset ,a végeredmény pedig több kevesebb sikerrel ,de pozitív volt . Van eprünk és majd még málnát tervezek ültetni ,mert amilyen ára van ezeknek a gyümölcsöknek (is)...hát köszönöm szépen...

    Az elmúlt két évben szépen megtermett amit kezdőként elvártam ...idén viszont nem nagyon tudtam veteményezni . Sajnos idén egy kiírt műtétem volt arra az időszakra mikor a veteményezést kezdeni ,és csinálni kellene ... Ahogy jobban lettem még  május elején, vettettem egy kis borsót ,és paradicsom palántát ültettem . Továbbá bodza szörpöt készítettem , és majd több gyümölcsöt tervezek elrakni ahogy érik .

Kisebb virágos kerteket is készítettem ,de abban is van még mit fejlődnöm, és teli is vagyok tervekkel ,miket szeretnék még látni a kertben, udvaron .

De talán majd ősszel, és tavasszal jobban haladok ezzel a projektemmel .

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaazanya.blog.hu/api/trackback/id/tr1818130840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaság a köbön

Anyaság ,és minden ami ezzel jár

Friss topikok

süti beállítások módosítása