A fűnyírás....

Nekem valahogy úgy alakult a kis életem hogy idén tavaszig/nyárig ,31 éves koromig nem igenkellett a fűnyírót tologatom ,na de most hogy a férjem külföldön dolgozik bizony ezt a munkát is a kezembe kellett vennem . 

Na jó tiniként alkalmanként nagymamánál néha-néha megcsináltam ,de nem mondanám hogy szereztem volna benne gyakorlatot .

Május elején ragadtam elsőnek fűnyírót, nem egy bonyolult gépezetre kell gondolni egyszerű kis elektromos gépezet . Eléggé megszenvedtem az első használatát ,főleg hogy az udvarunk egyenlőtlen ,és teli van kisebb fa tuskókkal .És még a fűnyíró karja is laza volt ,össze akart néha csuklani .

Két délutánomba telt de csak le nyírtam az udvart, utána persze izomlázam  volt ,és persze a végeredmény is hagy némi kivetni valót maga után ...de hát senkinek se megy profin az amit elsőnek csinál életében ....na meg akinek nem tetszik az nem nézi .47a60fdeecb3f981caac51cba13100e3.jpg

Nem élvezhettük túl sokáig a frissen nyírt udvart ....nemsokra rá 10 napig esett kb egyfolytában ,ha épp nem is esett akkor is borús volt az idő és csupa víz minden ,a gaz pedig csak nőtt ...

Szembe jött velem így májusban a Facebook-on a vágatlan május című " mozgalom " posztja : Bemásolom amit ott olvastam :

"Azt jelenti, hogy EGÉSZ HÓNAPBAN nem vágod a füvet, vagy nem vágod le mindet, vagy csak egy kis csapást, vagy ösvényt nyírsz a területeden. Ezzel hagysz egy kis időt a növekedéshez a virágos vad növényeknek is.
Több virágos növény, több beporzó, több rovar.
A több rovar több eleség a madaraknak.... Biodiverzitás. Egy esély, hogy a fajok sokszínűségét megőrizzük.
Vagy több kaszálás, kevesebb szabadidő, több benzin, derékfájás, na, mindenki maga tudja.
Röviden kedvezünk a beporzóknak azáltal, hogy minimalizáljuk a fűnyírást.
Ha te is fontosnak tartod a fajok sokszínűségének megőrzését, nézd türelemmel, hogyan bontakozik ki májusban a békén hagyott természet, akár a kertedben."
 Én azt hiszem elmondhatom hogy azért ez nekem össze jött ,de hogy "fajok sokszínűségével "találkoztam volna az udvaron azt kétlem ...
     Férjem nemrégiben haza jött a hétvégre Németországból...kénytelen volt pár óra erejéig fűkaszát ragadni ,de csak az udvar és a kert lényegesebb ,vagy épp fűnyíróval nehezebben nyírható részeit kaszálta le .
Jelenleg a kertben gyümölcs fák közt olyan 1-1,5 magas a gaz...nem tudom még mi lesz a sorsa ,de az biztos hogy annyi hosszabbítót nem dughatok össze hogy az egész kertnek neki essek a kis elektromos fűnyírómmal. De csak nem hagyott nyugodni a helyzet ,így a  kert elejébe teszteltem ,valamennyire lenyírná, vagy épp csak lelapítaná, a nagy gazt és az  biztos  hogy messziről nézve szebb lenne a látványa . 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaazanya.blog.hu/api/trackback/id/tr9218135652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaság a köbön

Anyaság ,és minden ami ezzel jár

Friss topikok

süti beállítások módosítása