Sok mindent tartósítottam a télre

Hiába a törött ,begipszelt kéz a nyár dübörög tovább és érik minden folyamatosan ,és azok nem várnak ,kezdeni kell velük valamit ha nem akarom hogy kárba vesszen.

Apukám meglepett egy zacskó uborkával ,azt anyukám segített elrakni ,így lett 5 üveg savanyúságunk ,nem sok de több mint semmiimg_3966.jpeg

. Paradicsomom is érett folyamatosan ,és apukám megint csak meglepett kb 15 kg paradicsommal pluszban a sajátom mellé ,így készült 4 liter paradicsom lé.img_4034.jpeg

Gyűlnek és várnak a feldolgozásra

Készítettem a paradicsomból pizza szószt 6 üveggel  ,ezeket inkább kisebb üvegekbe raktam el ,hogy biztosan elfogyjanak ,és már teszteltem is a szószt ,pizzás csigákat készítettünk ,a gyerekekkel és ez szósz volt az alapja ,jó lett a csigáink hamar elfogytak .img_4167.jpeg

Készül a pizza szósz 

És spagetti szószt is készítettem  9 üveggel ,Ezt is teszteltem már , ez is jó lett ,kellett még bőven fűszerezi főzés közben ,de nagyobb bajom ne legyen . Még így augusztus végén is folyamatosan érik a paradicsom ,így még vagy ketchup-ot vagy paradicsomlét készítek az még a jövő kérdése  .img_4348.jpeg

Napjaimat tette ki mire törött kézzel a gyerekek és a házmunka mellett feldolgoztam ezt a mennyiséget ,főleg hogy a legnagyobb fazekaim 4 L-esek . De jobb is így hogy  többször kisebb mennyiségeket dolgozok fel, tavaly a barack lekvárt is így készítettem ,igaz több a mosogatni való ,de egy adagot ami nekem 3,5-4 kg nyers anyagot jelent hamarabb feltudok dolgozni ,arra az időre le tudom könnyebben foglalni a gyerekeket .

Amit még megszeretnék említeni ebben a bejezésben az pedig hogy a múlt hónapban hogy csomagoltam el a nagy mennyiségben megvásárolt csirke mellet ,és darált húst és sertés combot . img_4112.jpeg

Volt egy időszak mikor napi menüt rendeltünk ,így sok, nagyon sok műanyag doboz halmozódott fel, így úgy döntöttem ebben fagyasztom le az egyszerre megfőzni kívánt hús mennyiségeket ,ahelyett hogy újabb nejlon zacskókat fognék be ,ezeket a dobozokat újra és újra tudom hasznosítani ,sőt a fagyatóba is könnyebben eltudom őket pakolni . És most hogy egy jó ideje csak 4 főre főzők így tudom hogy pl az 500 gramm daráltbúsból nekem és a 3 gyereknek van 2 napra spagetti.img_4010.jpeg

Sőt a sertés húst már kockázva szeletelve raktam el, és megírtam a dobozt ,mekkora mennyiség ,milyen hús ,így időt is sportolók a főzéssel ,konyhakész a hús teljesen .

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaazanya.blog.hu/api/trackback/id/tr9118197537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaság a köbön

Anyaság ,és minden ami ezzel jár

Friss topikok

süti beállítások módosítása